18.11.12

" AI ! SI FOS OCELL..."





Ai!  Si fos ocell...
Que vola i canta
que va de branca en branca
i acarona el cel
sentir-me lliure en tot moment.

Ai ! Si fos ocell........................
el meu niu en un gran arbre
buscaria l’ amor
quan despuntes l’alba
portaria orgullós en les meves ales
els colors com el blat i la rosella
el groc i el vermell.

Ai !Si fos ocell...........................
volaria sempre a favor del vent
tocaria les estrelles
i a la meva parella
li portaria un trosset.

Ai! Si fos ocell...........................
quin plaer poder volar
d’ un costat a l’altra
per la meva terra catalana
des de la muntanya al mar.

Ai ! Si fos ocell.............................
a la meva estimada
ben agafat al bec
li portaria una rosa vermella
per que pensés en mi.

Ai ! Si fos ocell.............................
sortiria de la gàbia
obrin del tot la porta
amb totes les meves forces.

Animant a que tothom
faci el mateix
després de tres- cents anys
de ser tots presoners

Ai ! Si fos ocell..........................
portaria la meva senyera
cap el cim més al de la terra
perquè la vegin tothom
els àngels i la lluna d’argent.

Ai ! Quantes coses faria
si fos ocell..............................
reclamaria la llibertat
per la meva estimada terra

volant per tot arreu
tan desitjada per ella.

I quan arribés l’ hivern
volaria buscant la primavera
en el punt on ella estigués.

I en les nits de lluna plena
explicaria a tothom
com es de bonica la meva terra.

Tan en la calor, com en el fred
si al final de les tempestes
sempre apareix el sol
radiant i content.

I que cada any torno
no puc viure sense ella
on són les meves arrels.

Ai ! Quantes coses faria
per la meva terra
en cara que fos
un petit ocell..................
lluitant per la seva historia
en la immensitat del Univers.
           
             Paco Pascual
              

No hay comentarios:

Publicar un comentario